środa, 16 sierpnia 2017

Orzechowy kurczak curry


Przepis wyszedł sam z siebie, w planach obiadowych było całkowicie coś innego, ale w końcu to co nieplanowane wychodzi najlepiej. Wyszło tak pyszne, że dobrze wyszłam na tym, że zrobiłam zdjęcie przed podaniem bo już cała patelnia zniknęła ;p


Składniki:

  • 1 kg piersi z kurczaka
  • 1 mała cebula
  • 70 g orzeszków ziemnych niesolonych
  • 300 ml bulionu/wody
  • sok z połowy cytryny
  • 3 łyżki oleju (ja użyłam rzepakowego)
  • 2 łyżki masła orzechowego
  • 1 łyżka maggi
  • 3 łyżeczki curry
  • 2 łyżeczki papryki ostrej
  • 1 łyżeczka czosnku suszonego
  • 1/2 łyżeczka pieprzu cayenne
  • sól, pieprz do smaku



Przygotowanie:

  1. Podsmażyłam na suchej patelni orzeszki.
  2. Kurczaka pokroiłam w grubą kostkę, wymieszałam z sokiem cytrynowym, masłem orzechowym, olejem i przyprawami. (jeśli macie czas dobrze będzie zostawić mięso na co najmniej godzinę w lodówce, ale bez tego tez będzie dobre.)
  3. Cebulę pokroiłam w kostkę, podsmażyłam na patelni i dodałam do niej kurczaka. Smażyłam na złoty kolor, około 5 minut. Dodałam bulion i gotowałam do czasu, aż sos się zredukował (10-15 minut)
  4. Na końcu dodałam orzeszki i natkę pietruszki. 
PS Polecam podawać sos z ryżem lub makaronem ryżowym.

Smacznego! 


1 komentarz: