wtorek, 2 maja 2017

Szparagowe love, czyli szparagi z jajkiem w koszulce

przepis autorski
W tamtym roku po raz pierwszy spróbowałam tych warzyw i nie ukrywam, zakochałam się. Niestety było to pod koniec sezonu więc w tym roku planuję wykorzystać ten czas jak najlepiej! Jako pierwszą propozycję podaję niesamowicie prosty i szybki przepis na śniadanie białkowo-tłuszczowe. Przepis powstał przez przypadek, planowałam zrobić na śniadanie omlet, ale poczułam ochotę na płynne żółtko i tak oto powstał pyszny, zdrowy posiłek. A, i jeszcze jedno... korzystajmy z majówki jak najlepiej! Osobiście, mam ponad tydzień wolnego, dzięki maturzystom, którzy będą się niezwykle trudzić. Ogólnie to życzę wszystkim powodzenia i jak najlepszych wyników! A tym, którzy nie piszą miłego odpoczynku w długi weekend. Zapraszam do przepisu :)



Składniki: 


  • 200 g zielonych szparagów
  • 1 jajo 
  • tarty żółty ser 
  • 1 łyżeczka oleju kokosowego
  • pieprz, sól, papryka ostra

Do ugotowania jaja:

  • 1 łyżka octu
  • 1/2 łyżeczki soli

Przygotowanie:

Szparagi umyłam, odkroiłam twarde części (około 3-4 cm) i większe warzywa przekroiłam na dwie części. Postawiłam na gaz wodę octem i solą, aby ugotować jajko. Na patelni roztopiłam olej kokosowy i wrzuciłam szparagi, przyprawiłam. Gdy woda się zagotowała rozmieszałam ją, aby na środku zrobił się wirek i wrzuciłam jajko wcześniej wbite do miseczki. Gotowałam ok 3 minuty. Szparagi przełożyłam na talerz, posypałam serem i położyłam jajo. 

Smacznego!










2 komentarze: