niedziela, 19 marca 2017

Bieganie - pasja, czy chwilowa moda?

Znalezione obrazy dla zapytania bieganie tapety
Nadchodzi wiosna, a wraz z nią na ścieżkach parkowych i ulicach pojawia się coraz więcej biegaczy. Jeśli postanowienia noworoczne nie do końca wyszły, tak jak planowaliśmy, to warto spróbować walczyć na wiosnę. Mając przed oczami wizję wakacji, opalania się w ciepłym słoneczku od razu przychodzi motywacja do pracy - w końcu trzeba jakoś wyglądać w tym bikini. 
Nie namawiam nikogo do biegania, to wasz wybór, ale biorąc pod uwagę korzyści, zdecydowanie polecam ten typ ćwiczeń aerobowych. Przecież bieganie towarzyszy nam praktycznie codziennie, czy to w zabawie z dzieckiem, czy nawet gdy jesteśmy spóźnieni. 
Wiele ludzi od razu powie "ale ja nie mam na to czasu" - wystarczy przecież nawet 30 minut na trening, "bieganie męczy - a to przecież nie jest przyjemność" - wcale nie! Wystarczy tylko zaczynać małymi kroczkami, a w końcu dojdziemy nawet do dystansu, o jakim wcześniej nie śmieliśmy śnić. Wiem to z mojego przykładu, gdy zaczynałam, nie byłam w stanie przebiec kilometra, dochodziła do tego jeszcze astma. Teraz potrafię bez większego problemu przebiec około 15 km. Tak wiem, nie jest to jakiś szczególny dystans, ale dla mnie jest to sukces! I staram się nadal pracować nad kondycją i wytrzymałością. Nawet mój lekarz jest szczęśliwy, w końcu astma, czy jakakolwiek inna choroba nie wyklucza nas ze sportu i innych życiowych przyjemności. 



Przejdźmy więc do zalet biegania:


  • dbamy o nasze zdrowie
  • bieganie pozwala się odstresować
  • aktywność fizyczna = endomorfiny, jesteśmy pozytywnie nastawieni do życia
  • przez zawody biegowe można poznać niezwykłych ludzi - w końcu pasja łączy
  • biegacz nie może narzekać na sylwetkę
  • podczas biegania spalamy dużo kalorii
  • efekty treningów są w miarę szybkie
  • poprawia samopoczucie
  • nie wymaga specjalistycznego sprzętu - wystarczą adidasy i wygodne ubrania
  • biegać można pawie wszędzie






No dobra, postanowione! Zaczynam biegać... i co teraz? Zacznij od biegu na przemian z marszem, może to być 1 min biegu i 1 min marszu, 1 min biegu i 2 min marszu, nie ważne ile - w końcu będziesz w stanie przebiec więcej. Gdy będziesz już w stanie przebiec 5km, 10km warto pomyśleć o zawodach. Dają one możliwość na sprawdzenie umiejętności i złapanie nowej, większej dawki motywacji. 
Zaufaj mi, jeśli raz poczujesz euforię po biegu, już się od tego nie uwolnisz! 
Powodzenia :)

Zdjęcia z internetu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz