poniedziałek, 27 lutego 2017

Rozgrzewający krem pomidorowy z kaszą jaglaną




Krem pomidorowy jest idealny na chłodne dni, rozgrzewa dzięki przyprawom. Kasza jaglana dodatkowo dodaje uczucie sytości w żołądku. Można go przygotować wcześniej, a następnego dnia odgrzać porcję gdy na przykład nie mamy czasu na gotowanie co zdarza się u mnie często. Szybko i zdrowo to moje ulubione połączenie! 




Składniki (3-4 porcje):

  • 2 puszki pomidorów
  • 1/2 l gorącej wody
  • 1/2 szklanki kaszy jaglanej (suchej)
  • 1 czerwona cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • ok 3 cm korzenia imbiru
  • 1 łyżeczka pieprzu cayenne i ostrej papryki
  • 1/2 łyżeczki bazylii
  • szczypta curry
  • sól do smaku
  • 1 łyżka oleju kokosowego do smażenia
  • 1 awokado
  • nasiona chia
  • kiełki fasoli mung


Przygotowanie:

  1. Cebulę i czosnek obrałam oraz pokroiłam, usmażyłam na oleju kokosowym ok. 2 minuty. Wlałam pomidory i gorącą wodę. Dodałam przyprawy i starty korzeń imbiru. Gotowałam na niezbyt dużym ogniu przez 15-20 minut.
  2. Kaszę jaglaną przyrumieniłam w suchym garnku, aż poczułam lekko orzechową woń. Opłukałam ją na sicie wrzątkiem. Kaszę ugotowałam pod przykryciem na wolnym ogniu w wodzie w proporcjach 2:1 ( 2 szklanki wody na 1 szklankę kaszy) przez około 20 minut.
  3. Ugotowaną kaszę dodałam do kremu i wymieszałam. Zmiksowałam blenderem na gładką masę. 
  4. Krem podawałam udekorowany nasionami chia, kiełkami oraz pokrojonym w kostkę awokado.
Smacznego! 
inspiracja: gotujzdrowo.com

4 komentarze:

  1. Ależ ma kolor! Od samego patrzenia człowiek ma więcej energii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idealnie rozjaśnia jeszcze niekiedy panującą szarą aurę, prawda? Polecam wypróbować, bo smak jest nieziemski! ;)

      Usuń
  2. Właśnie na taką zupę mam od wczoraj ochotę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc czekam na opinie po wypróbowaniu przepisu :)

      Usuń