wtorek, 7 lutego 2017

Śniadania białkowo-tłuszczowe + przepis

Od lat dietetycy wpajają nam, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Nie ma co się kłócić z tym stwierdzeniem, jednak wiadomości o tym, że najlepsze rano są węglowodany nie jest już taka trafna.
Ale dlaczego nie? Przecież węglowodany to energia, a to jest mi potrzebne na cały dzień! - większość zapyta.
A więc tak, energia na cały dzień jest niezbędna jednak rano mamy podwyższony poziom kortyzolu we krwi (jest to hormon stresu, jednak nie będę się dzisiaj zagłębiać w tą tematykę). Współdziała on z innymi hormonami, które odpowiadają za regulację poziomu naszej energii, która rano jest zmagazynowana w naszym organizmie po całonocnym odpoczynku. Dlatego też śniadania BT są zalecane, co więcej zapobiegają one skokom insuliny i utrzymują dłuższe uczucie sytości.

Nie wykluczam jednak całkowicie węgli na śniadanie, dieta to kwestia osobista i trzeba przetestować ją na sobie. Śniadania węglowodanowe zalecane są osobom pracującym fizycznie, mającym poranne treningi. Wszystko zależy od was, waszego organizmu i rytmu dnia!


Kokosowe placuszki BT

kokosowe placuszki z malinami oraz burakowe smoothie




Składniki:

  • 2 jaja
  • 3 łyżki wiórków kokosowych
  • 1 łyżeczka syropu klonowego
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • olej kokosowy/masło klarowane do smażenia (ja użyłam oleju w sprayu)










Przygotowanie:

Białka oddzieliłam od żółtek, ubiłam na sztywną pianę, dodałam pozostałe składniki  i wymieszałam. Na rozgrzanej i natłuszczonej patelni smażyłam placuszki po ok 2 minuty - do przyrumienienia się na złocisty kolor. Po usmażeniu ułożyłam wieżyczkę, aby dłużej zachować ciepło placuszków i udekorowałam. 

Smacznego!





bardzo polecam ten olej do smażenia - tłuszcze można w końcu nadrobić w inny sposób, a to przynajmniej się nie pali ;)

Bibliografia: 
Robb Wolf  PALEO dieta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz