niedziela, 18 czerwca 2017

Placuszki szpinakowe - proste i szybkie

Na niedzielne, powolne śniadanie zaserwowałam te niezwykle proste, zielone placuszki. Wyglądają cudownie, ale ich smak... po prostu rozpływają się w ustach. Są idealne na spokojne śniadanie, chociaż do lunchbox'a też się nadadzą. 

SZPINAK

Nie zapominajmy o jego wspaniałych właściwościach. Jest pełen żelaza, wapnia. Zawiera również wiele witamin: C, E, K, B1, B2, B6. Naukowcy udowodnili również, że szpinak opóźnia procesy utraty pamięci, czyli przeciwdziała postępowi choroby Alzheimera. Jedzenie szpinaku chroni też przed inną chorobą starczą – chorobą Parkinsona. To zielone warzywo może być stosowane przy stanach zapalnych przewodu pokarmowego i zwyrodnieniach siatkówki. Pamiętajmy, zdrowa dieta, to dieta ze szpinakiem. Zaletą szpinaku jest jego niska kaloryczność. Dlatego polecany jest osobom z nadwagą lub otyłością, a także osobom z nadciśnieniem tętniczym. Szpinak powinny spożywać również osoby palące papierosy oraz bierni palacze, ze względu na działanie antyoksydacyjne. Pozytywne właściwości szpinaku widoczne są również w zakresie wspomagania leczenia chorób trzustki i utrzymujących się zaparć.
A, i jeszcze jedno! Możemy mu nadać jakikolwiek smak, jest idalny do dań słonych, słodkich, koktajli, czy nawet ciasteczek. 






Składniki:

  • 2 garście szpinaku baby
  • 1 jajo
  • 2 łyżki serka wiejskiego
  • 2 łyżki mąki jaglanej
  • 1/2 banana
  • 1 łyżeczka syropu klonowego
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Przygotowanie:
Wszystkie składniki blendujemy na gładką masę. Rozgrzewamy i natłuszczamy patelnię, wylewamy masę (mi powstały 4 placuszki). Na środku każdego z nich kładziemy pokrojoną w plasterki pozostałą część banana.

Smacznego!


PS Ja przełożyłam moje placuszki jabłkiem pokrojonym w talarki i podałam z dżemem malinowym, ricottą i jogurtem naturalnym.

Żródło: https://portal.abczdrowie.pl/wlasciwosci-szpinaku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz