wtorek, 12 września 2017

Pulpety z indyka z makaronem z cukinii


Trochę to takie niby spaghetti, ale jednak chyba nie - cóż, trudno stwierdzić. Zostanę przy makaronie warzywnym z sosem pomidorowym! Najlepsze jakie jadłam, wilgotne mięso, chrupiący makaron i świeżość surowych warzyw - that's it!





Składniki (na 21 małych kulek):


  • 400 g zmielonej piersi z indyka 
  • 1 pietruszka
  • 1 jajo
  • 1/2 cebuli
  • 1/2 bułki grahamki/kajzerki/bezglutenowej
  • 1 łyżka otrąb żytnich
  • 680 g passaty pomidorowa (cały słoik)
  • 200 ml wody
  • 1/2 łyżeczki papryki słodkiej i ostrej, przyprawy garam masala (można pominąć)
  • garść posiekanych liści bazylii i oregano
  • sól, pieprz do smaku





Przygotowanie:

Pulpety
Namoczyłam bułkę w wodzie/mleku. Pietruszkę i cebulę posiekałam w drobną kosteczkę. W misce wymieszałam mięso, jajko, pokrojone warzywa, odciśniętą i porwaną na kawałki bułkę, otręby, sól i pieprz. Warto mieszać mięso kilka minut, gdyż dopiero wtedy wydzieli się kolagen wpływający na zwięzłość mieszaniny. Zmoczonymi w zimnej wodzie rękami formowałam małe kulki i kładłam je na patelni. Smażyłam na złoto z każdej strony (około 2-3 min). Do mięsa wlałam passatę i wodę. Przyprawiłam i gotowałam do zredukowania się sosu - około 15 minut.

Makaron z cukinii
Można użyć różnego rodzaju obieraczek i maszynek do robienia makaronu z warzyw, jednak ja kroję po prostu cukinię w wąskie paseczki. Można też pociąć ją na paski za pomocą zwykłej obieraczki do warzyw. (ale niestety u mnie bieda, bo ktoś zgubił obieraczkę i - jak zawsze- nie ma winnego). 

PS Aby makaron był miększy można go wrzucić na patelnię i minutę podsmażyć.

Smacznego!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz